6 sty 2011

Sernik dyniowy.





































Składniki:

Spód:
1 i 1/2 szklanki pokruszonych herbatników
5 łyżek roztopionego masła
1 łyżka cukru

Masa serowa:
650g twarogu do sernika
3/4 szklanki cukr
1 łyżeczka esencji waniliowej
1 szklanka puree dyniowego z puszki / lub domowej roboty
3 jajka
3 łyżki cynamonu
1 łyżka gałki muszkatołowej

Warstwa wierzchnia:
Do ozdobienia sernika można użyć bitej śmietany jak w oryginalnym przepisie, ale ja zamiast tego podprażyłam dwie garście orzechów pekan i rozsypałam na upieczonym serniku. Ponadto zrobiłam karmel (cukier + woda) i zanim ostygł rozprowadziłam go na orzechach.


Przygotowanie:

Rozgnieć herbatniki na okruszki, wymieszaj z masłem i cukrem. Rozprowadź wszystko na okrągłej formie i wsadź do piekarnika rozgrzanego do 180'C na 5min.

W dużej misce wymieszaj ser, cukier, wanilię. Dodaj dynię, jajka i przyprawy i za pomocą miksera ubij wszystko do uzyskania jednolitej masy. Gotową wylej na podpieczony i lekko ostudzony spód, a następnie wsadź sernik do piekarnika na 60-70min.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz